LÄS!

Heej=) Jag vill bara säga att jag har läst en helt superbra bok! Den heter Inte som andra döttrar och på engelska heter den And I Don´t Want to Live This Life. Den är skriven av Deborah Spungen. Boken handlar om hennes dotter Nancy Spungen, Och efter som jag suger på att förklara så skriver jag bara av baksidan av boken istället.
"Hösten 1978 hittas Nancy Spungen, 20 år, knivhuggen till döds i rum nr 100 på Chelsea Hotel i New York. Hennes pojkvän, punkrock stjärnan Sid Vicious i Sex Pistols, anklagas för mordet som ger stort eko i pressen. Frigiven mot borgen dör han några månader senare av en överdos.

 I den här starka och gripande boken berättar Nancys mamma om sin dotters plågsamma liv, allt från hennes traumatiska födelse till hennes tonår med självmordsförsök och heroinmissbruk. Under tjugo ångestfyllda år söker Nancys föräldrar hjälp åt sin intelligenta men okontrollerbara dotter.
 Till en början säger läkarna att Nancys beteende är normalt, något hon växer ifrån. Senare är det föräldrarnas fel. Nancys rasrianfall och drogmissbruk förvärras hela tiden och hotar att ödelägga familjen. Först efter dotterns död får familjen veta att hon förmodligen varit schizofren"
  När jag hade läst baksidan belv jag lite sur, jag tyckte de brerättade för mycket. Men nu när jag har läst klart den kan jag säga att det gör dom inte. Det är så mycket mer. Så vill ni ha en bra bok att läsa när det regnar eller att sitta i solen och mysa med är det den här. Så perfekt, det finns vissa stycken som jag skulle kunna läsa om och om igen utan att tröttna på dem=) Sen måste jag säga att Sex Pistols är väldigt bra!

Boken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback