Söndag!

Ännu en tråkig söndag. Idag skulle jag ha varit och kollat på amrekansk fotboll men fick tydligen inte. Så pappa åkte själv (det va i solna, inte i malmö. Lyssnade inte tydligen inte noga). Så istället har jag läst min bok "Harry Potter och den flammande bägaren", riktigt bra. Det är den fjärde boken utav sju. Har läst ettan, tvåan, trean, sexan och sjuan redan. Kanske är lite konstigt att jag redan har läst dom två sista, men det va så att jag och min faster såg alla fem filmer en helg. Sen fick jag dom sjätte och sjunde böckerna, så jag läste dom. Sen tipsade min faster mig och sa att jag skulle läsa dom andra för att dom är mycket bättre än filmerna. Och hon hade rätt, det är så mycket mer detaljer i boken som dom inte har med i filmerna.  Men så är det nog i alla filmer som är baserade på en bok, dom kan inte ta med allt för då blir filmerna för långa. Men jag rekomenderar Harry Potter böckerna eller filmerna. Imorrn när jag är ledig ska jag städa, jippi tjoho! På tisdag vet jag inte vad jag ska göra (är ledig då oxå) kanske ringa nån vän. Får se vad jag hittar på. Nu ska jag fortsätta titta på "Hål i väggen" det är väldigt roligt!


Harry Potter stjärnorna. Rupert Grint, Emma Watson and Daniel Radcliffe.

Kommentarer
Postat av: bella

du ska ju vara med mig på tisdag ;D

2008-09-15 @ 17:16:03
Postat av: Julia

jag vet, men det visste jag inte i söndags!

2008-09-15 @ 17:27:39
URL: http://blondisligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback